سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نوشیدنی سالم برای کودکان (علاوه بر آب)

نوشیدنی های سالم برای کودکان چیست؟


هر نوشیدنی که از نظر مواد معدنی و مواد مغذی برای بدن مفید باشد ، یک نوشیدنی سالم است.

در حالی که آب یکی از سالم ترین نوشیدنی ها است ، زیرا بدن را هیدراته نگه می دارد ، اما حاوی مواد معدنی و مواد مغذی کافی مورد نیاز بدن نیست. این مواد معدنی و مواد مغذی باید از منابع دیگری مانند شیر و آب میوه تهیه شود.


شیر سالم ترین نوشیدنی برای کودکان است مگر اینکه آنها به لاکتوز حساسیت نشان ندهند. در چنین مواردی می توان شیر بدون لاکتوز یا نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم داد.

 

نوشیدنی های تغذیه ای نیز در این دسته قرار می گیرند. آنها یکی از بهترین نوشیدنی های سالم برای کودکان هستند و مصرف آنها بی خطر است. با توجه به طعم های مختلف و طعم خوشمزه ، بچه ها معمولاً دوست دارند آنها را میل کنند. با این حال ، قبل از انتخاب یک نوشیدنی ، از مواد تشکیل دهنده آن یادداشت کنید.

آب میوه و سبزیجات تازه برای کودکان سالم است زیرا منبع طبیعی مواد مغذی هستند. شما می توانید آنها را با مخلوط کردن شیرین کننده های طبیعی مانند خرما به جای شیرین کردن ، خوشمزه کنید.


چگونه یک نوشیدنی سالم برای کودکان تهیه کنیم

نوشیدنی های سالم نیاز به شیر یا آب در دمای خاصی دارند و دارای قندهای از پیش اضافه شده هستند ، که در مقادیر زیاد نیستند.

شیر و نوشیدنی های حاوی میوه یا سبزیجات مانند میلک شیک ، آب میوه یا اسموتی ، که می توانید در خانه تهیه کنید ، جایگزین سالمی برای نوشابه و نوشابه (که برای بچه ها مضر است) هستند.

آنها را می توان با ترکیبی از مواد مختلف تهیه کرد و طعم های متفاوتی از قبیل تند ، شیرین ، کمی تند و غیره تهیه کرد.

نوشیدنی های مغذی برای کودکان:

نوشیدنی های غذایی منبع غنی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی هستند. آنها به ویژه برای کودکانی که ممکن است اختلالات خوردن داشته باشند یا کم وزن هستند مفید هستند. در حالی که خوردن آنها با شیر یا آب خوب است ، آنها نباید جایگزین دائمی غذا شوند. نوشیدنی های تغذیه ای فرمول باید برای کودکان اجتناب شود و می تواند به نوجوانان مسن داده شود.